De gemeente van Vledderveen heeft weliswaar geen vaste voorganger meer maar de pastorie (1912) naast de kerk is nog wel altijd bewoonbaar. In het verleden hebben alle voorgangers met hun gezinnen gewoond in het huisje rechts naast het kerkgebouw, dus niet het witte huis aan de linkerkant wat veel mensen denken. Nadat de laatste voorganger in 2005 is vertrokken uit Vledderveen, is het huis zeven jaar bewoond geweest door een gemeentelid waarna het in 2013 volledig is opgeknapt door de huidige bewoner en tevens de diaken van onze kerk. Door veelal eigen werkzaamheid voldoet het huisje weer helemaal aan de eisen van deze tijd.

Onlangs is er in het voorjaar van 2020 een kleine twintig vierkante meter bij de pastorie aangebouwd om een extra slaapkamer te creëren zodat het huisje weer volledig is ingericht op een gezin met twee kinderen.  Hieronder  tonen  we  enkele foto's van de nieuwe situatie:

Achter de kerk en de pastorie vindt u de kerktuin die ook met veel zorg wordt onderhouden: